رصد توییتری نمایندگان؛ از ضرورت اتخاذ تدابیر امنیت غذایی تا شکستن انحصار صنعت خودرو

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: با راهبری دکتر قالیباف و تلاش جوانان مجلس، در جهت بهبود قوانین زیرساختی، قانون جهش تولید دانش‌بنیان به مرحله اجرا رفت تا نویدبخش درک صحیح از چالش‌هایی باشد که نخبگان کشور با آن دست به گریبان هستند. کارآفرینان دانش‌بنیان در بهره‌گیری از فرصت این قانون همه تلاش خود را بکار گیرند.

علی بابایی کارنامی ‌‏نماینده مردم ساری و میاندرود در توییتی عنوان کرد: استیضاح وزیر صمت تقدیم هیات رئیسه شده و انتظار داریم اعلام وصول آن سریعتر اعلام شود. بلاتکلیفی در این موضوع هم ضربه به تولید و صنعت خواهد بود و هم بعد نظارتی مجلس را زیر سوال می‌برد.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان توییت کرد: برخی با سواستفاده از قانون و موقعیت خود خصوصی سازی را بدون توجه به اهمیت و سوابق خریداران، به معنای شخصی سازی و یا واگذاری به اقوام و انصار و همراهان تلقی کردند. قوای سه‌گانه باید نسبت به اصلاح آن رویه غلط و بازستاندن بیت‌المال از نااهلان اقدام کند. مردم منتظر اقدام انقلابی هستند.

حسن شجاعی ‌‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در توییتر نوشت: مجلس انقلابی به صراحت میزان حداقل حقوق سرباز را در قانون بودجه ۱۴۰۱ مشخص کرده. عدول از این مصوبه و عدم پرداخت حقوق سربازان به طور کامل، تخلفی آشکار است. مسئولین امر باید در این رابطه پاسخگو باشند. این موضوع توسط کمیسیون اصل نود با قاطعیت پی‌گیری خواهد شد.

غلامرضا شریعتی نماینده شهر بهشهر، نکا و گلوگاه با هشتگ امنیت غذایی در توییتی عنوان کرد: چشم انداز جهان، امنیت غذایی، بهینه سازی مصرف، ضرورت‌هایی بوجود می آورد که دیگر انتخاب نیست. اتخاذ تدابیر امنیت غذایی یک ضرورت است نه صرفا انتخاب.

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران توییت کرد: چگونه مجلس را خانه ملت کنیم وقت پوست اندازی هیات رئیسه فرا رسیده! متخصصان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حاضر در مجلس که سابقه ی شفاف در مدیریت های اجرایی کشور دارند،جایشان در هیئت رئیسه خالیست. هیات رئیسه شخصیت خانه ملت است. نامزدهای جدید برنامه و قدیمی ها کارنامه اعلام کنند…

بهروز محبی نجم آبادی ‌‏نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد در توییتر با هشتگ کار فرهنگی خالصانه، نوشت: عجیب است، سلام فرمانده چنان آتشی به خرمن جبهه جاهلیت مدرن زده است که شعله هایش از بنگاه های خبر پراکنی بی بی سی و من و تو و رسانه آل سعود غاصب به آسمان زبانه می کشد. تردید ندارم این شعر واین موسیقی از اعتقادی عمیق و عشقی ریشه دار نشأت گرفته است.

وی در توییت دیگری عنوان کرد: به افتخارات مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی اضافه گردید، لجن پراکنی بنگاه سخن سازی ایران اینتر نشنال، پیامی روشن دارد معاندین ناراحتند، پس مسیر درست است. جناب هاشمی جواهری گامهایتان در مسیر اعتلای ورزش و حمایت از جوانان استوار و پایدار باد.

مهدی طغیانی ‌‏نماینده مردم اصفهان با هشتگ دانش بنیان، توییت کرد: از نزدیک شاهد حرکت سیمرغ بودم؛ هواپیمای ترابری سبک که به دست  متخصصان جوان وزارت دفاع در شرکت هسای اصفهان رونمایی شد. سیمرغ یک نمونه خوب استفاده از ظرفیت‌های بومی علمی و دانش بنیان به دست جوانان این سرزمین است.

سید محمد مولوی نماینده مردم شهرستان آبادان در توییتی نوشت: نزدیک به۵۰ درصد مردم تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده نکرده اند و۹۰ درصد تسهیلات در اختیار ۱۰ درصد بوده. متاسفانه بانک های خصوصی باپرداخت تسهیلات به شرکت های زیرمجموعه خود باعث ایجاد نقدینگی وتورم درکشور شده اند. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید نظارت بر عملکرد بانک ها را به روز ودقیق ترکنند.

مسلم صالحی ‏‏‏‏نماینده مردم اقلید و سرحد چهاردانگه در توییتر با هشتگ های خودرو، تولید و مجلس، عنوان کرد: شکستن انحصار صنعت خودرو، مستلزم تسهیل مسیر واردات خودرو های با کیفیت جهانی و  حمایت و تقویت شرکت های جدید تولید خودرو داخلی می باشد. شرکت های مونتاژی نیز باید زمان بندی مشخص و قابل ارزیابی برای، حرکت به سمت تولید محصولات با کیفیت داخلی داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + سه =