اخبار زنجان/ ۱۳۸ واحد مسکن دو معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی افزود: یکی از شاخص ها و رویکردهای مهم و اساسی بهزیستی در زمینه توانمند سازی جامعه هدف تامین و احداث مسکن مددجویان است که در راستای ارایه خدمات حمایتی برای افراد تحت پوشش ارائه می شود.

وی اظهار کرد: واگذاری مسکن برای خانواده های دارای دو معلول از سال ۹۳ آغاز و نسبت به شناسایی واجدین شرایط اقدام شد.

محمدی با اشاره به واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی خاطر نشان کرد: از ابتدای این طرح برای تحویل مسکن مددجویان شهری و روستائی اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیاردو ۸۷۰ میلیون ریال هزینه گردیده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در این میان بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد مسکن دو معلول ها در استان زنجان به واجدین شرایط واگذارشده است.

محمدی با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان در واگذاری مسکن مددجویان بویژه خانواده های دارای دو معلول در سطح کشور پیشرو بوده است تصریح کرد: از ابتدای نهضت مسکن یکی از اقدامات ویژه و اساسی دولت، اعطای مسکن به خانواده های دارای ۲ معلول بوده است که این مهم با همکاری و تعامل فی مابین بنیادمستضعفان، بنیادمسکن، اداره کل راه وشهرسازی، انجمن خیرین مسکن سازوبهزیستی محقق شده است.

وی ادامه داد :برای احداث و واگذاری مسکن برای خانواده های دو معلول در شهرها مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۷۰ میلیون ریال و در سطح روستاها نیز ۲۰۰ میلیون ریال اعطا شد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: برای پروژه های واگذار شده در شهرها تسهیلات بانکی ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون ریال، کمکهای بلاعوض ۴۰ میلیون ریال و میزان معافیتهای اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز معادل ۳۰ میلیون ریال هزینه شده است.

محمدی افزود: برای خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول روستایی، میزان تسهیلات بانکی اعطا شده ۱۵۰ میلیون ریال، میزان کمک های بلاعوض ۲۰۰ میلیون ریال و میزان معافیت های اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدرو پروانه و عوارض شهرداری نیز معادل ۳۰ میلیون ریال صورت پذیرفته است.

وی گفت: سال گذشته در ایام الله دهه مبارک فجر ۲ واحد مسکن مددجویی روستایی در شهرستان خرمدره، یک واحد در شهرستان ابهر، یک واحد در شهر گرماب، ۶ واحد مسکن روستایی در شهرستان طارم، ۱ واحد در شهرستان ماهنشان و ۲ واحد در شهرستان سلطانیه به خانواده های معلولین واگذار گردید.

کد خبر ۴۳۱۸۱۹۸

جدیدترین اخبار ابهر را در ابهرآنلاین بخوانید!
منبع: https://www.mehrnews.com/news/4318198/۱۳۸-واحد-مسکن-دو-معلولین-به-مددجویان-بهزیستی-زنجان-واگذار-شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =