حرکت به سمت صنایع با تکنولوژی برتر

imagesابهر آنلاین: محمدرضا خانمحمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از طرح جدیدی برای افزایش بهروری صنایع خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که یکسری وظایف تکلیفی را در قالب قانون برای وزات صنعت، معدن و تجارت تدوین کنیم تا به تدریج صنایع موجود با صنایع مشابه با بهره وری و تکنولوژی بالا جایگزین شوند.

محمدرضا خانمحمدی خرمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ­۳۰۰طرح صنعتی در ۳۰۰ نقطه محروم  کشور با اعتبار ۹ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه پیش بینی شده بود که متاسفانه با یک رای کمتر تصویب نشد، گفت: به دلیل اینکه اعتبار زیادی برای ایجاد این طرح در نظر گرفته شده بود این طرح ناکام ماند.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی افزود: تعدادی از نمایندگان که به طرح مذکور رای نداده بودند به ما مراجعه کردند و خواستار مطرح شدن دوباره طرح شدند؛ حتی بنده به اتفاق چندتن از نمایندگان به  آقای ابوترابی فرد و برخی مسئولان مراجعه کردیم که طرح دوباره در صحن مطرح شود که اعلام کردند به دلایل منع قانونی که  وجود دارد امکان طرح مجدد آن در بودجه امسال نیست.

خانمحمدی خرمی ادامه داد: اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دنبال این است که از سایر ردیف های درآمدی مانند درآمدهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد چنین طرحهایی اقدام کند.

وی با بیان اینکه یکی از دستور کارهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته های آینده می تواند همین مقوله باشد، گفت: البته ممکن است طرح هایی که در این خصوص مطرح می شوند متفاوت از طرح ایجاد ۳۰۰ واحد صنعتی باشد اما به دلیل اینکه نگاه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تولید است و یکی از مصداق‌های بارز حمایت از تولید نیز همین بخش است، در این بخش برنامه هایی وجود دارد.

خانمحمدی خرمی در ادامه از طرح جدیدی برای افزایش بهروری صنایع خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که یکسری وظایف تکلیفی را در قالب قانون برای وزات صنعت، معدن و تجارت تدوین کنیم تا به تدریج صنایع موجود با صنایع همجنس و مشابه با بهره وری و تکنولوژی بالا جایگزین شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه هدف ما از ایجاد ۳۰۰ واحد صنعتی نیز افزایش بهره وری همین بود، گفت: برخی از صنایع موجود کشور، هم برای تولیدکننده و هم برای حاکمیت زحمت دارد که باید بر پایه دانش روز جهانی یک تغییر رفتار تولیدی دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خاطرنشان کرد: ممکن است در آینده طرحی داشته باشیم که در قالب آن دولت موظف باشد صنایع موجود را در یک بازه زمانی ۱۰ ساله با رویکرد افزایش بهره وری با صنایع مشابه جایگزین کند که باید در دستور کمسیون قرار گیرد و در صورتی که در کمیسیون صنایع و معادن مصوب شد جزئیات آن اعلام می شود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =