عملیات جستجو برای نجات جان سه کوهنورد خرمدره ای گرفتار در برف و کولاک

81551479-6353503

ابهر آنلاین – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های امداد کوهستان جمعیت هلال احمر این استان، از اوایل صبح روز پنجشنبه عملیات جستجو برای نجات سه کوهنورد خرمدره ای گرفتار در برف و کولاک را آغاز کردند.

    علی طاهری افزود: این سه نفر که صبح روز گذشته /چهارشنبه/ به منظور کوهنوردی عازم کوههای منطقه سندان خرمدره شده بودند هنگام بازگشت به شهر مسیر را به دلیل ریزش برف و وقوع کولاک، گم کرده و برای نجات جان خود با استفاده از تلفن همراه با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس گرفته و درخواست کمک کردند.

وی زمان تماس این سه کوهنورد گم شده را حوالی ساعت هفت شب گذشته ذکر و اظهارکرد: با توجه به تاریک شدن هوا و وجود برف سنگین و وقوع کولاک عملیات جستجو و نجات بسیار سخت و شاید هم غیرممکن بود بنابراین از طریق تلفن همراه به نزدیکترین جان پناه راهنمایی و هدایت شدند تا از گزند برودت هوا، برف و کولاک درامان بمانند.

طاهری افزود: در زمان حاضر دو تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر زنجان در قالب هشت امدادگر و نجات گر با تجهیزات مورد نیاز در منطقه حضور دارند که به امید خدا این سه کوهنورد گرفتار نجات یافته و به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

قله سندان به عنوان بلندترین قله استان زنجان با ۳۰۲۰ متر ارتفاع در شهرستان خرمدره در ۸۵ کیلومتری مرکز استان زنجان واقع شده است.

منبع : ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محسن می گوید

    با سلام
    در ابتدا خاطر نشان کنم کوه سندان در منطقه جغرافیایی شهرستان ابهر قرار گرفته و دومن ارتفاع آن ۲۹۸۹متر است.همچنین این کوه بعد از کوه بلقیس در ماهنشان دومین کوه بلند استان می باشد.
    خواهشن مطلب را تصحیح نمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 5 =