۳۶ روستای گردشگری استان زنجان در انتظار گردشگران

ابهرآنلاین: معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ۳۶ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد.

میلان

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: ۳۶ روستای هدف گردشگری در استان زنجان وجود دارد که ۶ روستا در شهرستان زنجان، ۷ روستا در شهرستان ماه‌نشان، ۴ روستا در شهرستان ایجرود، ۸ روستا در شهرستان ابهر، ۴ روستا در شهرستان خرم‌دره، ۶ روستا در شهرستان خدابنده و یک روستا نیز در شهرستان طارم قرار دارد.

وی افزود: هدف این اداره‌کل، ساماندهی روستاهای هدف گردشگری است، لذا با برگزاری جلساتی با بنیاد مسکن خانه‎های گردشگر این روستاها انتخاب شده تا تسهیلاتی در اختیار این خانه‎ها قرار گرفته تا برای پذیرش گردشگری آماده باشند، لذا افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری در دستور کار قرار ندارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب این روستاها وجود جاذبه‎های تاریخی و طبیعی است. یکی از انواع گردشگری که در استان زنجان جایگاه ویژه‎ای دارد طبیعت‎گردی است، چرا که استان زنجان به دلیل تنوع اقلیمی، هم‌جواری استان گیلان و مسیرطبیعی زنجان ماسوله برای طبیعت‌گردی مورد توجه بوده و لذا زمینه توسعه آن فراهم است.

وی ادامه داد: وجود گروه‎های کوهنوردی، وجود رودخانه قزل‎اوزن و ساماندهی حاشیه آن نیز از عواملی است که سبب توجه به روستاهای هدف گردشگری و توسعه و پررونق کردن آن می‎شود.

عباسی در خصوص فعال بودن خانه‎های گردشگر در این روستاها، اظهار کرد: برخی از این خانه‎های گردشگر فعال است و برخی از این خانه‌‏ها نیز تجهیز شده‎اند، ولی پس از برگزاری جلسه مشترک با بنیاد مسکن آمار نهایی این خانه‏‌ها اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری با عناوین مختلف در برنامه کاری همه استان‎ها‌ست و واگذاری خانه‎های گردشگر به متقاضیان ایده خوبی است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =