استان زنجان بیشتر از میانگین کشوری مالیات میپردازد

ابهرآنلاین: رئیس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه میانگین پرداخت مالیات استان زنجان بیش از میانگین کشور است تاکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا نیمی از پرداختی مازاد مالیات استان زنجان که بیش از میزان پیش بینی شده است برای تشویق به خزانه استان واریز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خدادادی  ظهر دوشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی استان زنجان با مجمع  نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه  طرح تخصیص بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شوراهای فرادست به دلیل رای منفی برخی نمایندگان مجلس به تصویب نرسید در صورتیکه تصویب آن بخش زیادی از مشکلات شوراها را مرتفع می کرد.مالیات

وی ادامه داد: وقتی مردم منعطف و حامی دولت در برابر تیغ تیز مالیاتی  به نحو مطلوبی واکنش نشان می دهند باید از عواید آن استان نیز بهره مند شود.

همچنین نماینده شورای اسلامی استان زنجان در شورای عالی استان ها نیز بیکاری را مهم ترین مشکل استان برشمرد که فقر و آسیب های اجتماعی متعددی در پی داشته است.

محمد محمدی ابراز کرد: انتظارات و توقعات مردم از مسولان، شوراها و نمایندگان مجلس بیش از اختیارات آن ها است و باید به نحومناسبی مشکلات مردم رفع شود.

وی به ناامنی های ناشی از تجاوزگری داعش خواستار تلاش برای از بین رفتن احساس ناامنی روانی ناشی از عملکرد این گروه در جامعه شد.

این عضو شورای اسلامی استان زنجان گریزی به  بحران آب زد و افزود: کم آبی و خشک شدن رودخانه ها و چاه ها  که اکنون محسوس است تهدیدی جدی برای نسل آتی است .

محمدی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی دارند به رغم همه مشکلات موجود برنامه های دولت و مصوبات مجلس را  برای پیشگیری از تشدید بحران کم  آبی  پیگیری  کنند تا نسل آینده و توسعه کشور با مخاطرات بیشتری مواجه نگردد.

نماینده شورای اسلامی شهرستان خدابنده در شورای اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینکه شوراها برای افزایش تعامل با نمایندگان مجلس خیز برداشته اند افزود: امیدواریم این تعامل به نفع عموم مردم باشد.

حسن رضا بیگدلو با تاکید بر ضرورت تقویت جایگاه شوراهای فرادست ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر شوراهای فرادست از حداقل امکانات نیز برای انجام وظایف قانونی خود بی بهره اند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید برای توزیع عادلانه امکانات در اقصی نقاط کشور به ویژه شهرستان های محروم تلاش کنند.

بیگدلو بر ضرورت تمرکز زدایی از پایتخت و مراکز استان ها و کلانشهرها و  در نتیجه توسعه متوازن تاکید کرد.

همچنین نماینده شهرستان ایجرود در شورای اسلامی استان زنجان نیز بر به کارگیری نیروهای بومی در کارخانه ها و شرکت های تولیدی  خدماتی  تاکید کرد و افزود: متاسفانه تا کنون  وضعیت استخدام مربوط به  آزمون های استخدام سال ۹۱  مشخص نشده است.

فرهاد امینی همچنین خواستار تعیین تکلیف بیمه دهیاران شد.

نماینده شهرستان ابهر در شورای اسلامی استان زنجان  نیز گفت: باید شعاع اختیارات شوراها افزایش یابد تا امکان پاسخگویی به مطالبان بحق مردم نیز بیشتر شود با وضع موجود شوراها به شورای شهرداری تبدیل می شوند.

مریم گنجی با اشاره به مشکل جذب سرمایه گذار در شهرها اشاره و تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید برای رفع این مشکل تلاش کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − دوازده =