بیش از ۹۲ درصد بی‌سوادان استان زنجان ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند

ابهرآنلاین: معاون استاندار زنجان اعلام کرد؛ بیش از ۹۲ درصد بی‌سوادان استان زنجان در سنین ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، حمید رضا شهبازی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با اعلام این خبر که استان زنجان از نظر نرخ باسوادی نسبت به جمعیت کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است، اظهار کرد: نرخ باسوادی استان در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال بیش از ۹۲ درصد است.حمید رضا شهبازی معاون استاندار زنجان

وی با بیان این مطلب که بیشتر بی‌سوادان استان در روستاها ساکن هستند، گفت: با عزم همگانی و بسیج تمامی امکانات می‌توان میزان بی‌سوادی را در استان به حداقل رساند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان با اظهار نگرانی از آمار بالای زنان بی‌سواد در استان بر ضرورت اجرایی شدن مشوق‌های لازم در سطح شهرستان‌ها برای ایجاد انگیزه برای ترغیب به آموزش پذیری افراد تاکید کرد.

وی بر همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در ریشه کنی بی‌سوادی و تاثیر سواد در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی اشاره کرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه موقت زنجان و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بر ارتباط مجموعه سوادآموزی با مساجد و ائمه جمعه استان بر لزوم انجام کار فرهنگی و تبلیغی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش تسنیم براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۳ شهرستان‌های خرمدره، ابهر و زنجان، طارم به ترتیب با ۹۵٫۵، ۹۵ و ۹۴٫۱ و ۹۱ درصد بیشترین نرخ باسوادی در استان را دارا هستند و شهرستان ماهنشان با ۸۲ درصد باسوادی در رتبه آخر قرار دارد.

میزان باسوادی در شهرستان سلطانیه ۹۰ درصد و خدابنده و ایجرود به ترتیب ۸۸٫۵ و ۸۸ درصد است.

استان زنجان در مجموع دارای ۴۵ هزار و ۵۹۸ نفر بی‌سواد دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =