تولید عسل در زنجان افزایش می یابد

ابهرآنلان:  مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی زنجان گفت: با توجه به اینکه امسال شرایط آب و هوایی بسیار مساعد بوده، پیش‌بینی می‌شود تولید عسل در استان زنجان ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

سید محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۴ هزار و ۹۳۵ کلنی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۹۳ هزار و ۲۱۲ کلنی، مدرن و یک هزار و ۷۲۳ کلنی بومی است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۴۹ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم عسل در استان زنجان تولید شود.

عسل

مدیر امور طیور و زنبورعسل جهاد کشاورزی زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۰ بهره بردار تولیدات زنبور عسل در استان وجود دارد و ۱۲۸ نفر نیز به طور تمام وقت در این زمینه فعالیت می‌کنند که شغل اصلیشان زنبورداری است.

وی با اشاره به کاهش تولیدات عسل در سال۹۲ نسبت به سال‌های گذشته ابراز کرد: امسال با توجه به شرایط مساعد جوی در سطح استان زنجان پیش‌بینی می‌شود افزایش ۲۰ درصدی تولید عسل در استان را داشته باشیم.

صادقی به نژاد زنبورهای موجود در زنبورداری‌های استان اشاره کرد و گفت:  عمده نژاد موجود در زنبورداری‌های استان زنجان، نژاد مدا بوده که در سال‌‌های اخیر نژاد کارنیولا نیز وارد زنبورداری‌های استان شده است.

مدیر امور طیور و زنبورعسل جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به وجود دو نوع آب و هوا در استان زنجان تصریح کرد: منطقه طارم دارای آب و هوای گرم و معتدل است و این امکان را برای زنبورداران ایجاد می‌کند که در داخل استان کوچ کنند.

وی به تولید عسل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته شهر زنجان، ابهر و ماهنشان به ترتیب با ۲۱۰ هزار ، ۱۲۱ هزار ، ۱۱۸ هزار کیلو گرم تولید عسل، بیشترین میزان تولید عسل در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام /

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − یازده =