۱۴ پایگاه هلال‌احمر در زنجان مستقر میشوند

ابهرآنلاین: مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان از وجود هشت پایگاه ثابت هلال‌احمر استان زنجان خبر داد و گفت: برای پوشش محورهای استان ۶ پایگاه موقت هم در ایام نوروز ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی طاهری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر اظهار داشت: این طرح از ۲۶ اسفند آغاز و تا ۱۶ فروردین ماه سال ۹۳ ادامه می‌یابد.هلال احمر

وی از وجود هشت پایگاه ثابت هلال‌احمر استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: برای پوشش محورهای استان ۶ پایگاه موقت هم در ایام نوروز ایجاد می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از استقرار پنج امدادگر، خودروی نجاتگر و آمبولانس در پایگاه‌های ثابت هلال‌احمر خبر داد و تصریح کرد: در پایگاه‌های ثابت سه امدادگر و آمبولانس مستقر می‌شود.

این مسئول تعداد نیروهای مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات را یک‌هزار و ۲۲۰ نفر روز اعلام کرد و گفت: هلال‌احمر از همه امکانات خود در ایام نوروز برای ارائه خدمات استفاده می‌کند.

طاهری به برنامه‌ریزی انجام شده برای استقرار بالگرد در پایگاه‌های ثابت هلال‌احمر استان زنجان اشاره و بیان کرد: سعی می‌شود این بالگرد به صورت نوبتی در همه پایگاه‌های ثابت مستقر شود.

وی محل استقرار ستاد تسهیلات نوروزی استان زنجان را پایگاه امداد و نجات واقع در خیابان سوم شعبان اعلام کرد و افزود: این ستاد به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در ایام نوروز ابراز داشت: شعار سال‌جاری «بی‌گدار به جاده نزنیم» انتخاب شده است.

این مسئول به استقرار اکیپ‌های راهنمایی نوروزی در جاده‌های استان زنجان اشاره و مطرح کرد: خیمه‌های نوروزی هم در محورهای ورودی شهرستان‌های زنجان، قیدار، ماهنشان و زرین‌آباد مستقر می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه هلال‌احمر برای حفظ آمادگی نیروهای خود اقدام به برگزاری مانور می‌کند، افزود: طی سال‌جاری این مانور برای ۲۴۰ نفر از اعضا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر تجهیزاتی که وارد کشور شود برای هلال‌احمر استان زنجان هم ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر تجهیزات مورد نیاز را در پایگاه‌های ثابت ذخیره کرده و در مواقع لزوم در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت پایگاه امداد و نجات با اشاره به طراحی انجام شده برای این پایگاه مطرح کرد: در این پایگاه چهار سوله طراحی و عملیاتی شده است.

این مسئول با اشاره به کمبودهای اعتباری برای تکمیل پایگاه امداد و نجات تاکید کرد: تکمیل این پایگاه نیاز به اعتبارات ملی دارد.

طاهری با اشاره به ورودی و خروجی امدادگران به جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: دوره‌های بازآموزی هلال‌احمر برای پوشش اعضای جدید برگزار می‌شود، ضمن اینکه برای اعضای قدیمی هم یک دوره یادآوری محسوب می‌شود.

وی به گران بودن هزینه تامین تجهیزات مورد نیاز در هلال‌احمر اشاره و تاکید کرد: هر دستگاه خودروی آرگو حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به ساماندهی نیروهای ستادی هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: کارکنان هلال‌احمر در قالب سه فرماندهی کدبندی شده‌اند تا در مواقع مورد نیاز وارد عمل شوند.

طاهری با اشاره به وجود پروژه‌های در دست اجرای هلال‌احمر استان زنجان عنوان کرد: پروژه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ابهر- خدابنده و پایگاه امداد و نجات سرخه به دیزج از جمله این پروژه‌ها است.

وی درصد پیشرفت پروژه‌های ابهر- خدابنده و سرخه – دیزج را به ترتیب ۳۵ و ۱۰ درصد اعلام کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به برنامه‌ریزی انجام شده برای پیشبرد احداث پایگاه‌های امداد و نجات اشاره و تاکید کرد: بر اساس این طرح اگر خیران اقدام به تامین ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پایگاه‌ها بکنند سازمان خود از اعتبارات داخلی اقدام به تخصیص ۵۰ درصد باقیمانده کرده و پروژه را تکمیل می‌کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − سیزده =