چمن سلطانیه احیا میشود

ابهرآنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: از ابتدای سال حفاظت و قرق از چمن سلطانیه به مساحت ۶۵۰ هکتار اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  علیرضا الهیاری از بذرپاشی و بذرکاری ۴۰ هکتار از مراتع روستای برزایل خبر داد و  افزود: کودپاشی پاییزه به مساحت ۹۰ هکتار در روستاهای چشین، بهاور و اسدآباد از توابع ابهر انجام گرفته است.چمن

وی ساخت دو دستگاه آبشخور سیمانی در روستاهای برزایل و نابجوک و نظارت بر محصولات فرعی به مساحت ۷۵۰ هکتار از مراتع ابهر را از دیگر اقدامات ۹ ماه نخست امسال این اداره عنوان کرد و افزود: در این مدت صدرو یک مورد پروانه مرتعداری در روستای باریکاب و سه هزار هکتار از مراتع شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه ای رفته است.

به گفته الهیاری، تنظیم سند واگذاری طرحهای مرتعداری در روستاهای نادرآباد و داودگر به مجریان و نمایندگان دامداران این روستاها اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر  معرفی و اعلام ۱۵ پلاک جهت ممیزی مراتع و ۴۰ پلاک برای تهیه طرح مرتعداری روستاهای حوطه استحفاظی ابهر و سلطانیه را یادآور شد و درباره برنامه های انجام شده در بخش یگان حفاظت افزود: از ابتدای سال ۱۴ فقره پرونده تخلف ماده ۵۵ به مساحت بیش از ۱۳۴ هکتار، خلع ید و رفع تصرف دو فقره پرونده به مساحت بیش از یک هکتار انجام گرفته است.

به‌گفته وی، دو فقره پرونده تخلف دام ماده ۴۴ و چهار مورد اطفا حریق به مساحت ۶۲ هکتار با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جلوگیری شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، از عضویت ۶۷ نفر دوستدارن طبیعت و مرتعداران در طرح همیار طبیعت خبر داد و اعلام کرد: در این خصوص به برخی از افراد فعال کارت همیار طبیعت نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + سه =