پایگاه امداد شمال غرب کشور ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ابهرآنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به در دست احداث بودن پایگاه امداد و نجات شمال غرب کشور در زنجان گفت: تکمیل این پایگاه ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی طاهری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به وجود هفت شعبه از جمعیت هلال احمر در سطح استان اظهار داشت: شعبه ایجرود و سلطانیه جمعیت هلال احمر پایگاه امداد و نجات ندارند.هلال احمر

وی از ذخیره ۲۲ قلم از کالاهای مورد نیاز به هنگام بروز حوادث منجر به بحران در پایگاه‌ امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد و اضافه کرد: این اقلام ذخیره شده حدود دو درصد از جمعیت را شامل می‌شود که این موضع در مورد مواد غذایی یک درصد است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان را هشت پایگاه‌ ثابت اعلام و تصریح کرد: زنجان شش پایگاه سیار هم دارد که در مواقع ضروری از جمله عید و زمستان به عملیات فرا خوانده می‌شوند.

این مسئول تعداد افراد حاضر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای را پنج نفر اعلام کرد و گفت: این افراد شامل دو نجاتگر و سه امدادگر هستند.

طاهری آمبولانس و خودروی نجات را از تجهیزات مستقر در پایگاه‌های امدادی اعلام و ابراز داشت: اقلام جمع‌آوری شده در پایگاه‌های امدادی شامل پتو و چادر است و در مواقع مورد نیاز می‌توان تا حدود ۵۰ نفر را هم در محل‌های موجود اسکان داد.

وی به وجود شش دستگاه خودروی امداد و نجات اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی کمک‌دار، دو دستگاه خودروی آرگو، هفت دستگاه خودروی سنگین و سایر تجهیزات مورد نیاز را نیز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به در دست احداث بودن پایگاه امداد و نجات شمال غرب کشور در زنجان اضافه کرد: تاکنون ۳ میلیارد تومان برای این پایگاه هزینه شده و تکمیل آن ۳ میلیارد تومان نیاز دارد تا در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول از افتتاح پایگاه امداد و نجات شهرستان ابهر طی هفته گذشته خبر داد و افزود: این پایگاه کمک‌های خوبی را در بارش هفته گذشته ارائه داد.

طاهری با اشاره به اینکه پایگاه امداد و نجات خرم‌دره هم به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: این پایگاه کمبودهایی دارد که باید برآورده شود.

وی به در دست احداث بودن چندین پایگاه امداد و نجات در سایر نقاط استان زنجان اشاره و تاکید کرد: روند احداث این پایگاه‌ها از جمله سرخه دیزج در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از ارائه آموزش‌ها اولیه به مردم برای مواجهه با مواقع بحرانی خبر داد و گفت: در این راستا به ۱۰ هزار نفر آموزش عمومی ارائه شده و حدود یک‌هزار نفر نیز آموزش‌های تخصصی را طی کرده‌اند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 4 =