محمدرضا خانمحمدی: نرخ ارز باید مدیریت شود

ابهرآنلاین: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم مدیریت ارز، شاخص تورم و رشد اقتصادی کشور را با مشکل مواجه می کند.

محمد رضا خانمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به طور معمول در کشورهای پیشرفته نیز نرخ ارز مدیریت و کنترل می شود. دلار

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ارز چند نرخی در کشور مدیریت نشود، می تواند تبعات و مشکلات متعددی برای اقتصاد جامعه ایجاد کند.

خانمحمدی اظهار کرد: با ارز چند نرخی، واردکننده کالایی را با نرخ ارز مرجع وارد می کند و سپس با نرخ ارز آزاد به فروش می رساند و همین موضوع بر افزایش نرخ تورم تاثیر می گذارد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت همواره باید ارزهایی را در اختیار داشته باشد تا بتواند در مواقع ضروری برای جاهای اساسی همچون تامین کالاهای اساسی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه از آن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند از ارز برای مدیریت مسائلی که هم اکنون گریبان گیر اقشار ضعیف جامعه است، بهره برداری کند.

خانمحمدی به گرانی موجود در جامعه اشاره کرد و از تلاش شبانه روزی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدت زمان سپری شده برای قضاوت در مورد عملکرد دولتمردان در عرصه اقتصاد زود است، به پیگیری مداوم مسوولان این وزارتخانه برای رفع مشکلات اقتصادی گریبان گیر مردم و صنایع اشاره کرد.

وی تاکید کرد: شرایط کنونی جامعه ایجاد می کند، بیشترین و بهترین استفاده از منابع موجود صورت گیرد و از تداوم مشکلات فعلی جلوگیری شود.

خانمحمدی رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی را بزرگترین دغدغه دولتمردان در شرایط کنونی کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + یک =