تولید بیش از ۱۴ هزار تن لوبیا در شهرستان ابهر

ابهرآنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان ابهر در تولید محصول لوبیا عملکردی بیش از ۱۴ هزار تن دارد.

محمد‌رضا نهاوندی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۵۳۱ تن محصول لوبیا در شهرستان ابهر مطابق آمار برداشت شده است.لوبیا2

وی به سهم تولید لوبیای شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: مطابق آخرین آمار شهرستان ابهر بالاترین میزان تولید را در محصول لوبیا داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان محصول لوبیا را یکی از محصولات زراعی استان برشمرد و تاکید کرد: شهرستان‌های استان تولیدات خوبی در این محصول زراعی دارند.

وی ضمن تاکید بر توسعه تولید این محصول زراعی، خاطر نشان کرد: توسعه تولیدات کشاورزی در بخش زراعت یکی از اهداف مهم محسوب می‌شود.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه استان زنجان دارای محصولات متنوعی در بخش زراعت است، افزود: گندم، جو، نخود، لوبیا، عدس، برنج و بسیاری دیگر از محصولات مرتبط در سطح استان کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تولید لوبیای شهرستان خرمدره نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان بالغ بر ۸ هزار تن محصول لوبیا تولید شده است.

وی همچنین میزان تولیدات شهرستان طارم را یادآور شد و اظهار داشت: این شهرستان نیز بالغ بر ۱۹۹ هزار تن محصول لوبیا را تولید کرده است.

نهاوندی‌پور استان زنجان را دارای ظرفیت‌های بالای کشاورزی در بخش‌های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی استان دارای کیفیت و کمیت مناسبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای محصولات شاخصی در سطح کشور است، افزود: زیتون طارم به عنوان یکی از محصولات مهم در سطح کشور مطرح است.

وی افزایش ظرفیت‌های کشاورزی استان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: توسعه بخش کشاورزی استان باید با توجه به افزایش ظرفیت‌های موجود صورت گیرد.

نهاوندی‌پور استفاده از قابلیت‌های موجود را یادآور شد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =