رییس دادگستری ابهر: بیکاری‌ یکی از عوامل مهم در بزهکاری جوانان است

ابهرآنلاین: رییس دادگستری شهرستان ابهر گفت: بیکاری و عدم اطلاع کافی از نحوه پر کردن اوقات فراغت در کنار سایر عوامل دیگر، از مهم‌ترین عوامل در بزهکاری جوانان است.

“مهدی خسروی”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: جامعیتی که در دین مبین اسلام وجود دارد، با معرفی کامل نیازهای انسان و راه‎های صحیح پاسخ به آن سعادت دینی و دنیوی افراد را در نظر گرفته است، لذا توجه به این آموزه‎ها و ترسیم برنامه زندگی با توجه به مفاهیم دینی موجب کاهش رفتارهای ناهنجار فردی و به تبع آن بروز رفتارهای ناهنجار اجتماعی می‌شود.بیکاری

وی افزود: توجه به گوهرهای وجودی انسان از جمله ادب، علم‎آموزی و عدالت، از جمله ارکان تربیتی اسلام است که این امر در دوران نوجوانی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

خسروی تصریح کرد: قطعاً توجه و تاکید نوجوانان و جوانان به این مسایل به ویژه در زمان اوقات فراغت، دیگر فرصتی برای بروز شیطنت‎های این زمان و حتی رفتارهای پرخطر و ناهنجار باقی نمی‌گذارد.

رییس دادگستری شهرستان ابهر تاکید کرد: از مهم‌ترین عوامل ارتکاب به جرم، بیکاری و عدم آگاهی کافی از پرکردن اوقات بیکاری است که متاسفانه بسیاری از جوانان به دلیل اطلاع کم، وارد عرصه‌های جرم و جنایت می‌شوند.

این مسوول با بیان اینکه پیشگیری از ارتکاب اعمال مجرمانه بهتر از درمان است، گفت: این جمله حکیمانه در بخش جرایم و اعمال بزهکارانه نیز صادق است، زیرا بسیاری از اعمال مجرمانه که با راهکارهای ساده قابل پیشگیری هستند، از طریق تادیب ممکن نیست و چه بسا با درگیر شدن افراد به ویژه نوجوانان و جوانان در آن راه بازگشت بسیار سخت باشد، در حالی که با پیش‎بینی مسایلی که زمینه پیشگیری دارند علاوه بر ترسیم یک آینده خوب برای این قشر از جامعه دیگر هزینه‎های اجتماعی صرف تادیب و اصلاح نخواهد شد.

خسروی با اشاره به نقش رواج باورهای غلط به ویژه مسایل ضددینی در جامعه کنونی، تصریح کرد: این رفتارها که هیچ ریشه و سنخیتی با ارزش‎های دینی و ملی ما ندارند همانند آفت به ریشه جوانان جامعه رسوخ کرده و اعتقادات آن‎ها را مسموم می‎کند و قطعاً جوانی که در اعتقادات و باورهای خود بنیه محکمی نداشته باشد، از شخصیت استواری برخوردار نیست.

رییس دادگستری شهرستان ابهر با مهم برشمردن نقش خانواده در مقایسه با مراکز تادیب و تربیت، خاطرنشان کرد: ارتباط خانواده با فرزندان بر مبنای پیوند عاطفی و وجودی است، لذا موجب تعلق خاطر افراد شده و همین امر پیگیری جدی و با حساسیت ویژه در رابطه با مسایل فرزندان را به وجود می‎آورد.

وی تاکید کرد: هرچند مراکز تادیب و تربیت وظایف مشخصی دارند، ولی از آنجا که این وظیفه موجب برقراری یک رابطه رسمی می‎شود، لذا انجام وظایف این نهادها بدون ارتباط وجودی و تعلق خاطر بوده و به اندازه نقش خانواده‎ها دلسوزی و حساسیت ندارند، لذا باید به نقش پیشگیری و حتی تربیتی خانواده‎ها در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =