طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در ۲۲۰ روستای استان زنجان اجرا میشود

ابهرآنلاین: معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:  طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان زنجان اجرا میشود.
مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل صبری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح آمارگیری از مسکن روستایی با هدف کسب اطلاعات تخصصی از ویژگی‌های مسکن در این مناطق اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سال ۸۲ اجرایی شده است، اضافه کرد: همچنین در سال ۸۷ نیز مرحله دوم این طرح اجرایی شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مرحله سوم این طرح از ۲۰ مهرماه در استان آغاز می‌شود و تا ۲۰ آبان‌ماه ادامه پیدا می‌کند‌، افزود: در این مرحله از اجرای طرح مذکور ۲۲۰ روستای استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور با پر کردن پرسش‌نامه‌هایی در زمینه نوع مسکن روستایی صورت می‌گیرد، افزود: در این مرحله مامور آمارگیر سه پرسشنامه به همراه دارد که در پرسشنامه شماره یک اطلاعات مربوط به نوع معبر، شماره پلاک، نوع واحد مسکونی و وضعیت سکونت از نظر دائمی یا موسمی درج می‌شود.

صبری با بیان اینکه در پرسشنامه شماره دو نیز اطلاعات مربوط به واحد مسکونی از نظر تعداد طبقات واحد مسکونی و سطح اشتغال، عمر واحد مسکونی، مساحت زمین و زیربنای واحد مسکونی درج می‌شود، ادامه داد: وضعیت سند واحد مسکونی و نوع سازه و مصالح به کار رفته در فضاهای زیستی و معیشتی نیز از دیگر مواردی است که در این نوع پرسشنامه ثبت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در پرسشنامه شماره سه اطلاعات مربوط به مشخصات آبادی همچون نام آن ثبت می‌شود، افزود: فعالیت اقتصادی قالب اهالی آبادی، متوسط مظنه قیمت یک متر مربع آبادی برای احداث واحد مسکونی نیز از دیگر اطلاعاتی است که در پرسشنامه شماره سه ثبت می‌شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مرحله سوم آمارگیری طرح ویژگی‌های مسکن روستایی ۲۲۰ روستا مورد بررسی و آمارگیری قرار می‌گیرند، گفت: هشت مامور برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند که هر یک موظف به اخذ ۵۰۰ نمونه هستند.

وی با بیان اینکه روستاهای مذکور از همه شهرستان‌های استان انتخاب شده‌اند، افزود: در این مرحله ۲۶ روستا از شهرستان ابهر، ۵۸ روستا از شهرستان زنجان، ۱۹ روستا از ایجرود، ۱۱ روستا از خرم‌دره، ۲۵ روستا از شهرستان طارم و ۳۰ روستا از شهرستان ماهنشان انتخاب شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 2 =