امام جمعه ابهر: حجاج در عربستان وقت و هزینه خود را صرف خرید نکنند

ابهرآنلاین: امام جمعه ابهر با توصیه به حجاج برای خرید سوغاتی‌های خود از داخل کشور گفت: حجاج در عربستان وقت و هزینه خود را صرف خرید نکنند.به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان جهان را تبریک و دهه کرامت را گرامی داشت.امام جمعه ابهر

وی با بیان اینکه تمام مشکلات ما سرچشمه‌اش این است که از دین فاصله گرفته‌ایم، ادامه داد: اگر در خانواده‌ها اختلاف است ریشه‌اش عمل نکردن به دین است.

وی افزود: اگر بازار ما بازار اسلامی نیست، علتش آن است که بازاری ما با فقه اسلام و تجارت اسلامی فاصله گرفته است، اگر امروزه می‌بینیم بعضی از مسئولان به مردم اذیت می‌کنند و کار مردم را راه نمی‌اندازند چون نمی‌دانند، حل مشکلات مردم چقدر ارزش دارد و در فرهنگ دین بالاترین عبادت شمرده می‌شود.

امام جمعه ابهر در ادامه علت گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی را در عمل نکردن به دین دانست و افزود: اینکه امام رضا (ع) می‌فرمایند «حسن التقدیر فی‌المعیشه» معنایش همین است.

وی با اشاره به اینکه زندگی انسان باید روی اصول و مبانی باشد، تصریح کرد: یکی از عوامل معاشرتی و رفتاری که موجب ترویج و توسعه رزق حلال می‌شود، قناعت کردن آدمی در زندگی و تحصیل روحیه کفاف است.

رحیمی با بیان اینکه قناعت عبارت است از اکتفا و بسنده کردن انسان به مقدار کم از هر چیزی که بدان نیازمند است، افزود: مقصود از قناعت، مصرف نکردن نیست، بلکه مصرف بجا و استفاده بهینه از امکانات و نعمت‌های در اختیار انسان است، آن هم در حد و مقداری که بدان محتاج و نیازمند است.

وی در ادامه به حجاج بیت‌الله توصیه کرد، که قدر این سفر الهی را بدانید چرا که معلوم نیست در عمر انسان برای بار دوم تکرار شود، اظهار داشت: با فلسفه و اسرار حج آشنا شوید و مواظب باشید وقت خودتان را در مکه و مدینه در بازار نگذرانید.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه حجاج سوغات را به اندازه از ایران تهیه و بیهوده در عربستان وقت و پول خود را هدر ندهند، تصریح کرد: حجاج از پذیرایی‌های تشریفاتی به شدت پرهیز کنند.

وی در پایان به سفر پرخیر و برکت نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی به ابهر اشاره کرده و از ذات اقدس احدیت بر این مرجع بزرگوار طلب طول عمر و توفیق را خواسته و افزود: امروز این مرجع ولایت مدار که به همه توصیه می‌کند قدر ولایت و رهبری و نظام را بدانند با خلوص و کیاست خود احیای فرهنگ شیعه را در عراق و کشورهای خلیج فارس مدیون خود کرده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. احمد عبد الله زاده می گوید

    آیهالله هاشمی رفسنجانی با طرح خاطرات تحریف شده وبی اساس قطع شعار ” مرگ برامریکا ” از قول حضرت امام خمینی روحی له الفداء / خاطره تلخ دروغ ” تقلب انتخابات ” برای آغاز فتنه بزرگ سال ۸۸ توسط ” همسرش عفت مرعشی ” با یک خبرنگار خارجی ” از پیش تعیین شده ” را تداعی میکند !!!
    ایشان با روش ” اعلام و تکذیب ” های مکرر ، دروغهای شاخدار وبی اساسی خود وبا نسبت دادن به حضرت امام خمینی روحی له الفداء ، میخواهد ملت شریف ایران اسلامی را فریب داده و ماموریتی را که فرزندان فتنه گرش در فتنه بزرگ سال ۸۸ نتوانستند به ثمر برسانند ثمر بخش کند تا در فتنه ای نو وجدید وحدت ملت شریف ایران اسلامی را بر هم بریزد .
    فرزندان این پیرسیاست در فتنه بزرگ سال ۸۸ با اردوکشی های خیابانی ۸ ماه متوالی ضمن وارد کردن خسارتهای اقتصادی فرهنگی و سیاسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایتخت عزیز کشوراسلامی ما را به آتش و خون کشیدند ” 
    بقول یکی ازبزرگان سپاهی امروز جمله  ” مرگ بر امریکا ” چون جمله ” اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ” برای ملت سر بلند و شریف ایران اسلامی نماد تبری جستن از شیطان است .
    امت : در شعاری که آرزوی حضرت امام خمینی روحی له الفداء بود که حتی روزی این صدای ” مرگ برامریکا ” از کلیساها وکنیسه ها بلند وشنیده شود به وحدت رسیده اند .
    برهم زدن این وحدت ملت شریف ایران اسلامی از جانب هرکسی که باشد منفعتی جز برای امریکا انگلیس و اسرائیل و دوستان غرب زده آنان ندارد .
    اصرار در ارتباط ایران اسلامی با کشورهائی که نماد همجنس بازی هستند و مانند امریکائی که رئیس جمهورش باید سگ بازباشد تا بتواند به کاخ سفید راه یابد و بقول حضرت امام خمینی روحی له الفداء شیطان بزرگ و ابرجنایتکار تاریخ است برای کشور عزیز ما ارمغانی جز بی آبروئی وبد نامی چیز دیگری نخواهد داشت !!!
    در باره شخصیت افراد امام خمینی روحی له الفداء می فرمایند ” حال ” افراد را بسنجید ودرنظر بگیرید ( ببینید او اکنون چه کاره است وچه می کند ) ” اینکه یک روزی فلان آقا چه کرده و چه کاره بوده است ملاک نیست ”  متاسفانه حال واحوال امروز آیهالله هاشمی رفسنجانی و خاندانش این است که فتنه گرند ، ایشان و خاندانش درفتنه بزرگ سال ۸۸ ماهیت خود را بخوبی نشان دادند .
    این حق مسلم امت اسلامی است که ازقوه محترم قضائیه خود بخواهد قهرمانانه به فتنه گریهای ایشان وخاندان فتنه گرش درفتنه بزرگ سال ۸۸ رسیدگی و طبق آیات سریع قرآن کریم به آن بپردازد .
    قرآن کریم می فرماید :
    { والفتنه اشد من القتل } فتنه گری و فتنه انگیزی ازقتل و کشتن انسانها برتروبالا تراست  :
    { واقتلوهم حتی لا تکون فتنه }  بکشید فتنه گران را تا فتنه ای باقی نماند :
    { واقتلوهم حیث ثقفتموهم }   فتنه گران را هرکجا یافتید بکشید :
    لذا ما خواهان آنیم که قوه محترم قضائیه آقای هاشمی رفسنجانی وفرزندانش را طبق آیات قرآن کریم محاکمه و مجازات نماید 
    امروز ملت شریف ایران اسلامی هاشمی رفسنجانی وخاندانش را بعنوان فتنه گرانی می شناسد که درسال ۸۸ به نمایندگی ازامریکا انگلیس و اسرائیل فتنه ی خانمان سوزی را درایران اسلامی اداره کردند که ضمن میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی وبه آتش کشیدن پایتخت جمهوری عزیز اسلامی ما ۸ ماه متوالی کشور را بازیچه  فتنه های خود قراردادند وعاقبت هم درروزعاشورای حسینی ضمن اهانت به عزداران حسینی ، به انقلاب ، اسلام وامام خمینی (ره) اهانت و تصویر حضرت امام خمینی روحی له الفداء را پاره کردند .
    و بعد ازاین همه رزالت و بی شرمی دوباره ازامام میگویند وازامام خاطره های بی اساس تعریف میکنند وازامام دم میزنند ومدام امام امام میکنند .
    ما از قوه محترم قضائیه می خواهیم هرچه زود تراین خاندان فتنه گررا به پای میزمحاکمه بکشاند وطبق فرموده قرآن کریم با آنان رفتار وعمل نمایند !!!
    والعاقبه للمتقین
    مثل اینکه ما بقول آقایان  “عوام ” هنوز باید برای بعضی ازعلمای محاسن سفیدی که درزمان فتنه بزرگ سال ۸۸ به نفع آقای هاشمی رفسنجانی به خواب خرگوشی رفته بودند وسکوت اختیارکرده بودند وامروزهم برای شستوشوی جسد نیمه مرده سیاسی هاشمی فریاد برآورده اند که ( مرگ برامریکا ) آیه قرآن نیست  !!
    یاد آورشویم که خیلی ازچیزهائی که شما علما درطول عمرتان بالای منبرها به ما یاد داده اید ازآیات قرآن نیست و اگرقرارباشد ازهرچیزی که ازآیات قرآن نیست دست برداریم دیگرچیزی به نام اسلام باقی نمی ماند !!!!!!! 
    آقای محمدهاشمی رفسنجانی بهرمانی می فرمایند همه درآمد فرزندان آیهالله هاشمی رفسنجانی از کشاورزی زمین هائی است که دررفسنجان دارند ؟!؟!؟!
    حتماً آقای محمدهاشمی رفسنجانی خواهند فرمود که موزه آقای هاشمی رفسنجانی هم در رفسنجان که با میلیون ها دلارارض خارجی و میلیارها تومان پول ایرانی ساخته وپرداخته شده است همه را با همان درآمد کشاورزی وکشت وکارآنان دررفسنجان درست شده است  ؟؟؟؟
    وآنهمه ثروت عظیمی را که آقای هاشمی بین دوستان و فامیل خود بذل وبخشش فرموده اند ازهمان کشاورزی است  ؟؟؟؟
    ما که قسم به ارواح پدران شما قبول کردیم و قبول هم داریم !!!!هرکسی را هم که قبول ندارد به همان ارواح پدران شما حواله می کنیم  !!! 
    چقدر خنده داروتمسخرآمیزاست این حرف آقای محمد هاشمی رفسنجانی !!!
    ماشاءلله این خانواده چقدردروغ را میتوانند مانند حرف راست به خورد مردم بدهند وچقدرمردم ما ساده اندیشند ؟؟؟
    ما به جناب آقای محمد هاشمی رفسنجانی بهرمانی می گوئیم :
    اگرتمام ثروت رفسنجان را با همه املاک واموالش جمع میکردید ومیخواستید هزینه یک شب آتش زدن پایتخت جمهوری اسلامی ایران را توسط آقای مهدی هاشمی رفسنجانی بهرمانی درفتنه بزرگ سال ۸۸ بدهید نمی شد ؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + پانزده =