۹۰۰ میلیون تومان زکات در ابهر جمع آوری شد

ابهرآنلاین: رئیس کمیته امداد ابهر گفت: زکات جمع‌آوری شده در ابهر به میزان ۴٫۵ برابر افزایش داشته است.images

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، داودی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در جمع‌آوری زکات اظهار داشت: بیش از ۹۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه تعداد عاملین زکات ۱۶۱ نفر است، گفت: زکات جمع‌آوری شده نسبت به سال گذشته ۵/۴ برابر افزایش داشته است.

معاون فرماندار شهرستان ابهر در این جلسه با بیان اینکه بحث تبلیغ و توجیه یک کار فرهنگی بسیار مهم است، ابراز داشت: مسئولان باید به این موضوع دقت داشته باشند.

احمد ربیعی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی مبلغی در تمام روستاها اختصاص داده شود تا با مردم ارتباط نزدیک ایجاد شود و عملکرد زکات بالا برود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات دارای اهمیت بسیاری در دین مبین اسلام است، اظهار داشت: در بسیاری از روایت‌های نقل شده از ائمه معصومین (ع) و همچنین آیه‌های قرآن بر پرداخت زکات تاکید شده است.

معاون فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در این بحث موجب پرداخت بیشتر زکات می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب تامین عدالت اجتماعی می‌شود، گفت: باید نتایج سازنده پرداخت زکات در بین افراد جامعه تبیین شود. برحسب وظیفه باید مردم را در امر مهم زکات که یک واجب الهی است راهنمایی کرده و ایشان را به سوی پرداخت زکات دعوت کنیم.

معاون فرماندار شهرستان ابهر تصریح کرد: باید بکوشیم که با تلاش و جدیت در تولید و در همه بخش‌های صنعت و  کشاورزی با همت مضاعف میهن خود را آباد کنیم.

وی با بیان اینکه زکات یکی از آموزه‌های دینی ما محسوب می‌شود، ابراز داشت: توسعه و تعالی روستاها یکی از عوامل رشد و توسعه کشور محسوب می‌شود که این توسعه می‌تواند اقداماتی را در رابطه با مسائل اداری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی داشته باشد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =