اهدای ۳۶ کمک هزینه ازدواج به مددجویان ابهری

ابهرآنلاین: مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر از اهدای ۳۶ کمک هزینه ازدواج به مددجویان ابهری خبر داد.

محسن داوودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ازدواج و تشکیل نهاد مقدس خانواده یکی از موضوعاتی است که به کرات توسط پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.13911108000545_PhotoA

وی با اشاره به اینکه فراهم ساختن شرایط لازم برای ازدواج جوانان یکی از سنت‌های حسنه است، گفت: کمیته امداد امام خمینی نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه و کمک به ازدواج آسان جوانان اقدام به پرداخت کمک هزینه ازدواج می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به اینکه اعطای کمک هزینه ازدواج به مددجویان به دو شکل انجام می شود، یادآور شد: این نهاد برای کمک به نوعروسان اقدام به اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و برای تازه دامادها نیز هدیه ازدواج اعطا می‌کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهدای کمک هزینه ازدواج به ۳۶ زوج جوان ابهری اضافه کرد: مجموع ارزش ریالی کمک‌های اهدا شده ۲۵۱ میلیون ریال است.

داوودی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای این مددجویان نیز اشاره داشت و گفت: در این دوره‌ها موضوعاتی از قبیل احکام و مسائل اعتقادی، بهداشت فردی و اصول موفقیت زندگی مشترک به مددجویان آموزش داده شد.

* اعطای سبد غذایی به ۱۷۱ کودک زیر شش سال ابهری

وی در ادامه با اشاره به یکی از برنامه‌هایی که کمیته امداد ابهر در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد انجام می‌دهد، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است، اضافه کرد: تاکنون اقدامات بسیاری در این خصوص صورت گرفته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به اینکه از جمله خدمات بهداشتی کمیته امداد ابهر پرداخت کمک هزینه رفع سوء تغذیه به کودکان زیر شش سال است، اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۱۷۱ کودک زیر شش سال ابهری از این نوع خدمات بهره‌مند شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه مبلغ هزینه شده برای این نوع خدمات به ازای هر کودک ۱۳۰ هزار تومان در ماه است، افزود: در مجموع طی چهار ماهه نخست امسال ۲۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای ارائه این نوع خدمات هزینه شده است.

داوودی اذعان داشت: کمک‌های پرداخت شده به این تعداد کودک در قالب بن خرید غیرنقدی برای تهیه اقلام ضروری کودکان زیر شش سال بوده و در خصوص مصرف و همچنین برطرف شدن نیاز کودکان در این زمینه نظارت لازم توسط کمیته امداد این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + هجده =