اسکندری خبر داد: تخصیص بیش از ۹۴ هکتار از اراضی ملی برای ساخت پالایشگاه زنجان

ابهرآنلاین: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تخصیص بیش از ۹۴ هکتار از اراضی ملی برای ساخت پالایشگاه زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن اسکندری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان زمین در قالب واگذاری در کمیسیون طرحهای غیرکشاورزی مطرح و در منطقه دالکی و فیله خاصه برای پروژه عظیم پالایشگاه زنجان تخصیص یافت.IMG12134623

وی ساخت پارک جدید در زنجان، توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان زنجان- قزوین و نیز تشکیل یگان حفاظت مقابله با حریق و اراضی ملی را از برنامه های مهم این اداره کل اعلام کرد.

اسکندری با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی و جنگلکاری جزو برنامه های مهم این اداره کل در سال جاریست، گفت: این طرح در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی سطح استان پیاده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان طرح مطالعه شده در بخش آبخیزداری به پایان رسیده افزود: این طرحها بیشتر در مناطق سیل خیز از جمله زنجان، طارم و ماهنشان انجام شده و یک سری طرحهای پخش سیلاب نیز در ابهر، خرمدره و زنجان مطالعه شده است.

 اسکندری تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری را در کاستن بحران آب در مناطق مختلف استان متذکر شد و درباره ماحصل اجرای این طرحها افزود: حفاظت از خاک و آب، جمع آوری هرز آب ها، کنترل سیلاب ها، کاهش خسارات سیل ها، تقویت سفره های آب زیر زمینی، کاهش میزان فرسایش و رسوبات وارده به سدها و شبکه های آبیاری، بهبود شرایط زیست محیطی حوزه های آبخیز و نیز بهبود و توسعه منابع آب ، خاک و پوشش گیاهی از دیگر مزایای اجرای طرحهای آبخیز خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 5 =