رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد؛ حضور ۷۱ هزار کارآموز در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان

ابهرآنلاین: رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در سال گذشته ۷۱ هزار و ۹۰۴ نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان حضور داشتند.

سیف‌الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شاخص ارزیابی آزمون‌های فنی و حرفه‌ای توانایی و مهارت کسب شده است، اظهار داشت: آزمون فنی و حرفه‌ای در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‌شود.13920502000478_PhotoA

وی پیش نیاز آزمون عملی را قبولی در آزمون کتبی اعلام و تصریح کرد: کسانی که در هر دو مرحله حد نصاب را کسب کنند گواهی نامه مهارت با کد استاندارد بین‌المللی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان به شرایط شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: داشتن توانایی جسمانی متناسب با حرفه مورد نظر و داشتن حداقل ۱۵ سال از شرایط ثبت نام در دوره‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع سن ثبت نام در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۲ سال کاهش می‌یابد، گفت: در تابستان کودکان ۱۰ سال نیز می‌توانند در تعدادی از دوره‌ها شرکت کنند.

محمدی اضافه کرد: برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به استانداردها باید مدرک تحصیلی کارآموزان متناسب با حرفه مورد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه مقیاس ارزشیابی کارآموزان در آزمون براساس نمره است، گفت: محدوده نمره آزمون فنی و حرفه‌ای بین صفر تا ۱۰۰ است.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۷۰ درصد نمره فنی و حرفه‌ای به آزمون عملی اختصاص دارد، تصریح کرد: آزمون عملی برای سنجش توانایی و آزمون کتبی برای سنجش دانش است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بیشتر مواقع برای افراد بی‌سواد مثل قشر کارگر فقط آزمون عملی اخذ و گواهی نامه مهارت صادر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای در بعضی ارگان‌ها کلاس‌های سیار برگزار می‌کند، اظهار کرد: این سازمان در جوار کارخانجات برای آموزش در کنار صنایع دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تیم‌های سیار در زندان ابهر و زنجان برای زندانیان دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار می‌کند.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۷۱ هزار و ۹۰۴ نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان حضور داشتند، افزود: از این تعداد ۵۳ هزار و ۷۲۴ نفر با ۷۱ درصد قبولی گواهی نامه مهارت کسب کردند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + نوزده =